Limousin á la Carte®

Tuotemerkin omistaa Kasvattajaosuuskunta Limousin ja sen käytöstä päättää osuuskunnan hallitus.

Kasvattajaosuuskunta Limousin on hyväksynyt Snellman Lihajalostus Oy:n yhteistyötarjouksen. Yhteistyön myötä limousin-liha on Suomen ensimmäinen rodun omalla nimellä lanseerattu tuote, jossa myös emolehmille on määritelty rotupuhtausprosentti. Hyvin luokittuville naaraille on lähdetty hakemaan taloudellista kannattavuutta brändätyn, arvostetun tuotemerkin kautta.

Mallille on haettu esikuvia maailmalta: Ranskasta, Tanskasta ja Norjasta sekä USA:sta (Laura´s Lean Beef), jossa limousin on keskeisin rotu ja koko ketju pihatolta pöytään tehty läpinäkyväksi ja kuluttajalähtöiseksi.

Yhteistyösopimus Snellmanin kanssa tarkoittaa mm. seuraavaa:

  • Snellman maksaa à la carte -eläimistä saman tilityshinnan sukupuolesta riippumatta.
  • Loppukasvatuksen lisäarvo ja naaraiden huomattavasti aikaisempaa korkeampi tilityshinta mahdollistavat korkeamman perushinnan vasikoista emolehmätiloille.
  • Loppukasvatuksen voidaan aikaisempaa paremmin huomioida nopeutettu eläinkierto.

Korkeamman tilityshinnan takaavat tasalaatuisuus ja ympärivuotinen saatavuus. Kuluttajalle, teollisuudelle tai kaupalle ei siis saa tuottaa pettymystä!

Osoitteesta www.anelma2.snellman.fi löytyy Snellmanin tuottajasivu, jossa tuottajat pääsevät kirjautumaan omiin tietoihinsa.